Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

НОВА УГОДА ЩОДО РЕГЛАМЕНТУ ПРО УПАКОВКУ ТА ВІДХОДИ УПАКОВКИ В ЄС

14.03.2024

Європейський парламент і голова Ради досягли попередньої політичної згоди щодо пропозиції Регламенту щодо упаковки та відходів упаковки (PPWR). Нові правила передбачають обов’язкові схеми повернення застави, звільняють компостовану полімерну упаковку від мінімального вмісту вторинної сировини, дозволяють споживачам купувати їжу та напої на винос у багаторазовій упаковці без додаткових витрат тощо.

 

Наразі угода є тимчасовою та очікує на офіційне ухвалення як Європарламентом, так і Радою. Попередню угоду спочатку буде подано до Комітету постійних представників.

 

ЇЇ зміст такий:

 

Перероблений вміст, зменшення розміру та безпека

Більшість вимог сталого розвитку для всієї упаковки, розміщеної на ринку ЄС, було збережено в угоді, як і головні цілі, запропоновані Комісією. Наприклад, вимоги щодо мінімального вмісту вторинної сировини в полімерній упаковці до 2030 і 2040 років залишаються в силі.

 

Однак полімерна упаковка, що підлягає компостуванню, і упаковка з полімерними компонентами, які становлять менш ніж 5% від загальної ваги упаковки, тепер звільнені від цих цілей.

 

Очікується, що окрім перегляду реалізації цілей до 2030 року та оцінки здійсненності їх відповідників до 2040 року, Комісія також перегляне технологічний розвиток полімерної упаковки на основі біологічних матеріалів через три роки після набрання чинності Регламентом. Ґрунтуючись на цій інформації, він повинен встановити вимоги щодо стійкості вмісту з біосировини в пластиковій упаковці.

 

Було введено новий захід для обмеження розміщення на ринку ЄС упаковки, що контактує з харчовими продуктами, що містить пер- та поліфторовані алкільні речовини (PFAS) понад певні порогові значення. Співзаконодавці попросили Комісію оцінити необхідність внесення змін до обмеження протягом чотирьох років із дати застосування Регламенту, щоб переконатися, що воно не збігається з іншими правилами.

 

З метою зменшення непотрібної упаковки буде введено максимальний коефіцієнт порожнього простору 50% для групової, транспортної та електронної комерції. Очікується, що виробники та імпортери зведуть до мінімуму вагу та об’єм своєї упаковки, якщо дизайн упаковки вже не буде захищено до дати набрання чинності Регламентом.

 

Повторне використання та заправка

Було встановлено нові обов’язкові цілі повторного використання до 2030 року та орієнтовні цілі до 2040 року. Вони різні для алкогольних та безалкогольних напоїв (за винятком вина та ароматизованих вин, молока та інших швидкопсувних напоїв), транспортної та торговельної тари (за винятком упаковки, що використовується для небезпечних товарів або великогабаритного обладнання, та гнучкої упаковки, що безпосередньо контактує з харчовими продуктами), а також групової упаковки. Картонна упаковка також була звільнена від цих вимог.

 

Крім того, компанії, що займаються виносом, повинні дозволяти споживачам привозити власну тару для наповнення готовою їжею або гарячими чи холодними напоями без додаткової плати. До 2030 року до 10% продуктів на винос мають бути упакованими для багаторазового використання.

 

Також було введено загальний поновлюваний п’ятирічний відступ від досягнення цілей повторного використання. Держави-члени можуть бути звільнені, якщо вони перевищать цільові показники Регламенту щодо переробки до 2025 та 2030 років на 5%; якщо вони на шляху до досягнення своїх цілей щодо запобігання утворенню відходів; або якщо вони взяли на себе корпоративний план запобігання утворенню відходів і переробки.

 

Мікропідприємства не зобов’язані виконувати ці цілі, а суб’єктам господарювання надається можливість формувати пули до п’яти кінцевих дистриб’юторів для досягнення цілей щодо повторного використання упаковки для напоїв.

 

Системи повернення депозитів (DRS)

До 2029 року країни-члени повинні щорічно окремо збирати щонайменше 90% одноразових полімерних пляшок і металевої упаковки для напоїв. Для досягнення цієї мети необхідно створити системи повернення депозитів, але мінімальні вимоги Регламенту не застосовуватимуться до вже існуючих систем повернення депозитів, які досягнуть цільового показника 90% до 2029 року.

 

Країни-члени також будуть звільнені, якщо вони досягнуть показника роздільного збирання у понад 80% у 2026 році та запровадять план впровадження, який містить стратегію досягнення 90% роздільного збирання.

 

Обмеження використання одноразових полімерних виробів

Одноразова полімерна упаковка також буде обмежена для фруктів та овочів, їжі й напоїв, приправ, соусів, що подаються в секторі HORECA, невеликих косметичних і туалетних товарів, таких як пляшки з шампунем, і дуже легких полімерних пакетів, таких як ті, що надаються для сипких товарів на ринках.

 

Якщо угоду схвалить Комітет постійних представників, вона буде доопрацьована юристами-лінгвістами та офіційно прийнята. Потім вона буде опублікована в Офіційному журналі ЄС і набуде чинності через вісімнадцять місяців після встановлення дати набуття чинності.

 

Щоб детально ознайомитися з розробкою Регламенту щодо упаковки та відходів упаковки до цих переговорів, Packaging Europe склала довідник із законодавчими змінами та реакцією галузі.

 

Оновлення з’явилося після того, як правова оцінка, проведена Dentons, показала, що спеціальні правила Регламенту, зосереджені на полімерній упаковці, та винятки для інших матеріалів, «дуже ймовірно, несумісні» із законодавством ЄС.

 

У відкритому листі до Європейського парламенту також було зазначено, що учасники індустрії повторного використання, такі як Vytal, Interzero та Bumerang, закликають заборонити одноразову упаковку для споживання на місці, обов’язкові квоти на повторне використання в усіх галузях та ввести заходи проти лазівок повторного використання.

 

1 Packaging and Packaging Waste Regulation

Джерело: Packaging Europe