ЛІЦЕНЗІЇ ТА МАРКУВАННЯ ПАКОВАНЬ
18.12.2023
Ліцензування упаковки в Європі наразі є складним питанням, оскільки кожна країна має власні закони та правила. Компанії, які працюють у багатьох країнах, мають справу з правилами, які відрізняються, що може призвести до плутанини та невизначеності. Щоб працювати в різних країнах, компаніям може знадобитися отримання кількох ліцензій, оскільки існують різні системи та організації ліцензування.
Фото: Interseroh
У деяких європейських країнах, таких як Португалія, Іспанія, Греція, Угорщина, Словенія та Австрія, лише компанії без зареєстрованого там офісу можуть отримати ліцензію на упаковку через уповноваженого представника. Це особа/компанія, яка діє від імені виробника або дистриб’ютора та здійснює ліцензування упаковки. Уповноважений представник також бере на себе відповідальність за виконання зобов’язань щодо ліцензування пакування, таких як реєстрація у відповідних системах ліцензування, спілкування з органами влади, звітування про кількість упаковки, моніторинг змін до зобов’язань щодо ліцензування та сплата відповідних ліцензійних зборів.
Крім того, у Болгарії, Франції та Італії існує вимога щодо маркування упаковки, хоча в Італії також повинна бути маркована упаковка для комерційних кінцевих споживачів. Маркування на упаковці інформує споживачів про інструкції щодо сортування. У цих країнах суворо контролюється маркування упаковки, а порушення правил маркування караються штрафами.
У Франції існує зобов’язання для упаковки скласти план запобігання відповідно до Програми розширеної відповідальності виробника (EPR). Згідно з французькими правилами, компанії, які розміщують упаковку на ринку Франції, повинні скласти план запобігання. Цей план містить заходи щодо зменшення впливу упаковки на навколишнє середовище, і його необхідно подати до дуальної системи, яка потім надішле звіт до компетентного органу. Таким чином план перевіряється, а також гарантується, що він відповідає вимогам законодавства. Компанії повинні регулярно оновлювати план, щоб переконатися, що вони працюють над оптимізацією упаковки для сталого розвитку.
Такі компанії, як Interseroh+, надають широкий спектр консультацій і послуг, включаючи перевірку відповідності, реєстрацію в іноземних системах, призначення уповноважених представників, комунікацію, зокрема звіти про кількість, перевірку вхідних рахунків-фактур і їх пересилання для оплати, а також моніторинг можливих змін у вимогах щодо ліцензування.