Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

ОГОЛОШЕНО ПЕРЕМОЖЦІВ КОНКУРСУ SUSTAINABILITY AWARDS 2023!

24.11.2023

Переможці Sustainability Awards 2023 – найпрестижнішого світового конкурсу екологічних інновацій у сфері упаковки – були оголошені на Sustainable Packaging Summit в Амстердамі під час урочистої церемонії за участю 400 лідерів галузі. Вперше в історії конкурсу Sustainability Awards переможці отримали нагороди у двох категоріях!


 

Давайте познайомимося з роботами які перемогли.

 

AMP Robotics отримала дві нагороди за AMP Vortex, свою автоматизовану систему на основі штучного інтелекту для видалення та відновлення плівок на підприємствах з переробки. Vortex може ідентифікувати плівкові та гнучкі об’єкти, після чого матеріал захоплюється та видаляється за допомогою автоматичного вакууму та зберігається в конфігурованому місці.

 

Vortex поєднує штучний інтелект із спеціалізованою для переробки автоматизацією для створення механізму сортування, розробленого спеціально для переробної промисловості, з метою звільнити переробні підприємства від відповідальності за зменшення забруднення потоків відходів і масштабування переробки плівки та гнучкої упаковки.

 

 


Wiliot отримав визнання за свою платформу Ambient IoT Visibility Platform. Його безбатарейні роз’єми розміром із штамп або пікселі Інтернету речей передають інформацію – наприклад, місцезнаходження, температуру, вологість і вуглецевий слід – на рівні товару та забезпечують з’єднання по всьому ланцюжку постачання.

 

Рішення, застосовне до транспортних контейнерів для фруктів і овочів, флаконів з вакцинами тощо, підключається до Інтернету та пропонує підприємствам дані в режимі реального часу, дозволяючи їм приймати обґрунтовані рішення щодо скорочення викидів.

 


Нагороду за найкращу практику отримала компанія Pepsi з Китаю. Вона оптимізувала переробку та скоротила вуглецевий слід своїх ПЕТ-пляшок, видаливши з них пластикові етикетки та припинивши наносити друк на кришки.

 

 


Пакувальний матеріал SIG Terra Alu-Free + Full Barrier, який отримав головний приз у категорії «Клімат», не потребує алюмінієвого шару, щоб забезпечити такі ж бар’єрні властивості, як рішення з фольгою. Матеріал не має у складі найбільш вуглецевого компоненту асептичної картонної упаковки, має високу частку відновлюваних джерел і розроблений для легкої переробки.

 

Цей матеріал можна використовувати для упаковки чутливих і нечутливих до кисню напоїв, таких як фруктові соки та рослинні напої, і він дозволяє скоротити харчові відходи навіть у складніших ланцюжках поставок.

 

 



Переможцем у категорії «Розвиток циркулярної економіки» стала компанія Berry Global, чиї контейнери для переробленої фарби є циклічним партнерством, яке поєднує утилізацію та переробку фарби та упаковки. Рішення передбачає видалення та модернізацію залишків фарби з порожнього контейнера, що призводить до отримання чистих, готових до переробки банок і нової фарби.

 

Очікується, що цей процес зменшить забруднення та викиди вуглекислого газу шляхом відведення відходів фарби та упаковки на звалище чи спалювання.

 

 



Flöter Verpackungs-Service GmbH і PaperWave Box компанії AirWave Packaging отримали нагороду в категорії «Електронна комерція». Упаковка базується на концепції Amazon Frustration-Free packaging, яка зменшує кількість амортизаційного матеріалу в коробці на 40%, а час пакування – на 50-70%.

 

PaperWave має сертифікат FSC і виготовляється з 100% переробленого паперу з крохмальним бар’єром.

 

Ефект розкладання коробки підсилюється надутим вхідним отвором PaperWave, виготовленим із 100% матеріалів FSC, придатних для переробки та компостування. На обидва може бути нанесений друк маркетингової та фірмової інформації для індивідуального використання.

 

 



Нагороду за перероблену упаковку отримав Kraft Heinz за мономатеріальну кришку Balaton. Упаковка призначена для забезпечення повторної переробки всієї пляшки, включаючи кришку, і заміни близько 300 млн силіконових клапанів щорічно, які не підлягають переробці.

 

Зменшення кількості компонентів до двох частин, як очікується, принесе користь виробництву та логістиці, тоді як конструкція упаковки – пляшка легко відкривається та випускає «ідеальну» порцію кетчупу при натискані – виявилася популярною серед споживачів похилого віку.

 

 



Компанія Procter & Gamble стала переможцем у номінації «Відновлювані матеріали» з коробкою ECOLIC Box для капсул для прання Ariel. Містячи 70% переробленого вмісту, коробка поєднує можливість повторної переробки, безпеку та дизайн, орієнтований на інклюзивний досвід споживача, і все це замінює стандартний полімерний контейнер.

 

 



Перемогу в категорії «Активний та розумний» отримало розумне рішення Fyllar для заправки без допоміжних засобів розроблено, щоб забезпечити чисте, ефективне та недороге заповнення, усуваючи недоліки традиційних методів та переосмислюючи використання та сприйняття упаковки.

 

Його інтелектуальна RFID-мітка розпізнає різні продукти та відповідно заповнює упаковку. Це також полегшує систему керування даними, оптимізує процеси та управління запасами.

 


А тепер про наших переможців докомерціалізованих проєктів:

 



У категорії Pre-Commercialized Active & Intelligent Національний університет Малайзії посів перше місце за біополімерну плівку з крохмалю та поліаніліну. Вона посилена нанокристалами целюлози, видобутою з сільськогосподарських відходів.

 

Плівки, виготовлені з цього біополімеру, є біологічно розкладаними та помітно змінюють колір із зеленого на синій, щоб повідомити, що їжа всередині зіпсована. Ця упаковка має на меті скоротити споживання полімерів з викопниз ресурсів, уберегти океан від забрудення відходами, знизити рівень харчових відходів і дати друге життя потокам сільськогосподарських відходів.

 

 



Наступним переможцем є ALPLA Group у категорії Pre-Commercialized Climate. Її легка упаковка ддля косметики Canupak має на меті оптимізувати вуглецевий слід усієї системи пакування, від її виробництва з використанням 100% відновлюваної енергії до транспортування, у підході «від колиски до воріт» і наприкінці терміну служби.

 

Розроблена згідно з правилами конструкції для переробки, вона може бути інтегрована у портфоліо клієнта в будь-який час. Сподіваємось, що це рішення надихне підприємства та ширший ринок обрати рішення з оптимізацією викидів вуглецю.

 

 

Нагороду Pre-Commercialized Driving the Circular Economy отримала компанія Nextek Ltd за COtooCLEAN – технологію, яка знезаражує споживчі поліолефіни за допомогою надкритичного CO2 під низьким тиском і співрозчинників у замкнутому циклі. Цей процес видаляє олії, жири та друкарські фарби та повертає гнучким плівкам якість для контакту з харчовими продуктами відповідно до харчових стандартів EFSA.

 

На відміну від інших промислових методів, технологія не використовує воду, каустичну соду та поверхнево-активні речовини.

 

Очікується, що COtooCLEAN створить новий потік відходів, щоб не допустити потрапляння відходів на звалища та запобігти переробці. Крім того, компанія сподівається підвищити рівень переробки гнучких плівок і знизити попит на чисту смолу.

 

Більш детально про цю технологію можна прочитати в журналі «Упаковка» № 6-2023, який вийде на початку грудня (замовити журнал).

 

 



Полістирольна упаковка для йогурту готова до переробки FFS (форма-заповнення-герметизація), упаковка, розроблена Citeo, Olga, Plastiques Venthenat, Amcor, Cedap і Arcil-Synerlink стала одним із переможців в категорії «Докомерціалізована перероблена упаковка».

 

Ємність для йогурту на 98,5% складається із полістиролу, що дозволяє французьким виробникам продавати свою упаковку як придатну для повної переробки в новому потоці переробки полістиролу. Окрім заохочення інвестицій у нові заводи з переробки полістиролу по всій Європі, очікується, що це сприятиме створенню кругової упаковки та оптимізує ефективність усього ланцюга переробки.

 

У свою чергу, компанія сподівається скоротити використання полімерів на основі викопних речовин і змусити кінцевих користувачів сортувати свої відходи належним чином.

 

 



Другим переможцем стало рішення Bobst Mex, UPM Specialty Papers і Michelman OneBARRIER FibreCycle. Матеріал упаковки на паперовій основі з високим тонким бар’єрним покритям ґрунтовкою та вакуумним покриттям може бути перероблений в існуючих потоках відходів волокон.

 

Наскрізна інтеграція OneBARRIER FibreCycle знижує ймовірність дефектних пакувальних субстратів. Очікується, що рішення подолає кризу полімерних відходів за допомогою продукту, який пропонує високу якість, оптимальний захист, продуктивність, визнання на ринку та стійкість.

 

 



Масштабований екологічний хімічний процес Cellulotech отримав нагороду Pre-Commercialized Renewables. Він замінює процеси нанесення покриття хімічною реакцією без розчинників, яка прикріплює молекули розміром один нанометр навколо волокон паперу.

 

Це рішення надає паперовим виробам бар’єрні властивості, щоб підвищити їхню довговічність і оптимізувати їхній повний потенціал, одночасно припиняючи використання полімерів, силікону, воску та інших менш екологічних матеріалів. Порівняно зі стандартними матеріалами, це може знизити витрати до 90% у певних сферах застосування, а також зменшити викиди вуглецю та підвищити придатність упаковки до вторинної переробки.

 

 



Переможцем нагороди від читачів була обрана автоматизована станція заправки рідкого прального порошку Lidl, Algramo та Fyllar! Цю категорію визначають передплатники Packaging Europe, а не журі експертів Sustainability Awards.

 

У машині використовуються інтелектуальні пляшки з поліетилену високої плотності (HDPE), які можна перезаправляти, які на 100% переробляються, щоб заощаджувати 59 грамів полімерів – вага еквівалентна одноразовій пляшки – під час кожного використання. Машина розпізнає чіп, який міститься у пляшках для заправки, щоб відрізнити пляшки, які користуються вперше і повторно, і відповідно стягує плату зі споживача. Станція забезпечує наповнення кожної пляшки до 980 мл.

 

 



І, останнє, але не менш важливе, Джан Де Белдер (Gian De Belder) з Procter & Gamble отримав нагороду від комісії Sustainability Awards за видатний внесок. Це нова категорія, яка відзначає не проєкт чи продукт, а індивідуальну роботу над екологічністю упаковки.

 

Незважаючи на те, що Джіан, мабуть, відомий лідерством у проєкті цифрових водяних знаків HolyGrail, він також користується великою повагою серед колег за сприяння міжгалузевій співпраці завдяки своїй відданості та щедрості, що проявляється в його роботі в незліченних радах і консультативних групах.

 

Джерело: Packaging Europe