Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

ОГЛЯД МИНУЛОГО РОКУ ДЛЯ ГОФРОКАРТОНУ ТА СКЛАДНОГО КАРТОНУ

15.01.2024

2023 рік був непростим як для компаній, так і для споживачів через зростання інфляції та процентних ставок, а також кризу вартості життя. Як на цьому тлі склалися європейські сектори гофрокартону та складного картону? Ніл Осмент, керуючий директор аналітиків промисловості паперової упаковки NOA, зробив огляд.


Коли ми озираємося на європейську промисловість паперової упаковки у 2023 році, на перший погляд ситуація може здатися не зовсім позитивною.

 

На європейському ринку гофрокартону ми мали два роки падіння попиту з -6% (2022) і -4% (2023), тобто кумулятивне падіння більш ніж на -10%. Це різко контрастує з 2021 роком, коли ми спостерігали зростання на +8,5% протягом року.

 

Для складаних картонних коробок у Європі падіння було меншим. У 2022 році було невелике зростання на +1,5%, а в 2023 році спостерігалося падіння на -3,8%. Знову ж таки, у 2021 році було зростання на +3,4%.

 

Отже, чому у 2021 році стався сплеск попиту? Що стосується гофрокартону, значне зростання у 2021 році частково відбулося завдяки зростанню електронної комерції, яку стимулюють споживачі, які працюють вдома; для складаних картонних коробок головним фактором було зростання попиту на їжу та напої (що так само підвищило попит на гофрокартон).

 

Однак попит на гофрокартон різко впав після максимумів 2021 року, оскільки електронна комерція впала. Великі продавці, такі як Amazon у Великій Британії та Європі, роздрібні торговці Zalando в Німеччині та El Corte Inglés в Іспанії, створили запаси товарів у 2021 році та витратили останні два роки на їх зменшення.

 

На попит на складані картонні коробки (а також на гофрокартон) негативно вплинув збій у ланцюзі поставок у харчовому секторі. На це вплинули війна в Україні та проблеми в ланцюжку постачання інгредієнтів з Китаю (все ще постраждалого від карантину через Covid).

 

Таким чином, ми спостерігали надмірне зростання та падіння попиту на гофрокартон, а також більш помірне, але все ж значне зростання та падіння попиту на складані картонні коробки. Важливо відзначити, що більш м’яке падіння попиту на складані картонні коробки частково пов’язане з їх дедалі більшим використанням як заміни полімерній упаковці, і ми багато разів говорили про те, що паперова упаковка все ширше використовується власниками брендів для харчових продуктів, напоїв та інших витратних матеріалів.

 

Однак перспективи не є безрадісними. Попит на гофрокартон зараз знаходиться на рівні 2019 року, а на складаний картон – на рівні 2020 року.

 

Ми з обережним оптимізмом налаштовані на 2024 рік. Ми прогнозуємо зростання на +2% для складаних картонних коробок і +1,9% для гофрокартону за рахунок органічного зростання та – щодо картонних коробок – за рахунок заміни полімерів також значною часткою.

 

Але, звісно, у нас є зовнішні фактори на горизонті, які слід враховувати. У червні 2024 року відбудуться вибори до Європарламенту, які можуть привернути увагу та змінити баланс між повторним використанням проти переробки та майбутнім напрямом руху PPWR. Є вибори в США і, ймовірно, в якийсь момент також відбудуться вибори у Великій Британії.

 

Для чіткішого бачення майбутнього корисно поглянути на те, що роблять власники брендів. Вони реагують на те, чого хочуть споживачі, тобто зменшення полімерної упаковки та зниження цін.

 

У відповідь на це відбувається перехід до тоншої упаковки (таких як банки та полімерні пляшки), які, будучи крихкішими, потребують транспортування в більш товстих гофроящиках. Через нестачу робочої сили також існує певний рух до більшої автоматизації, що само по собі вплине на стилі та формати упаковки.

 

Підсумовуючи, 2024 рік повинен принести деякі можливості для позитивних новин, оскільки власники брендів прагнуть впоратися з потенційними політичними потрясіннями та задовольнити попит споживачів.

 

Джерело: Packaging Europe