Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

ЦИФРОВИЙ ПОСІБНИК ІЗ СОРТУВАННЯ

10.11.2025

Завдяки новому цифровому посібнику із сортування «DigiDot» компанія Der Grüne Punkt разом із Digi-Cycle тепер підтримує споживачів у правильному сортуванні та утилізації упаковки.

 

Згідно з новим Регламентом ЄС про упаковку та відходи упаковки (PPWR), до 2030 року має перероблятися щонайменше 55% усієї пластикової упаковки. Для досягнення амбітних цілей циркулярної економіки потрібні технологічні інновації, а також проста, достовірна інформація для повсякденного життя.

 

Der Grüne Punkt покладається на взаємодію технічних рішень, розумну комунікацію зі споживачами та поради щодо покращення придатності упаковки до переробки. Однак лише те, що правильно відправлено на роздільне збирання, може бути перероблено на наступних етапах сортування та переробки. Незважаючи на інтенсивну просвіту, за даними Федерального агентства з охорони навколишнього середовища, приблизно 30% усіх відходів упаковки все ще потрапляють у залишкові відходи і, таким чином, уникають циклу переробки.

 

 

 

Важлива інформація про місцезнаходження

 

Навіть упаковку, правильно утилізовану в жовтий контейнер або жовтий пакет, не так легко переробити. Класичним прикладом є стакан для йогурту: тільки коли кришка повністю відокремлена від стакана, матеріал може бути ефективно перероблений. Такі деталі ілюструють важливість інформації про конкретний продукт на рівні компонентів – в ідеалі з урахуванням місця розташування, оскільки реальність утилізації по всій країні зовсім не однакова.

 

Щоб надати споживачам чітку інформацію, Der Grüne Punkt разом із Digi-Cycle запускає в Німеччині цифровий посібник із сортування «DigiDot». Принцип дуже простий: щоб отримати відповідні регіонам інструкції з сортування та утилізації на рівні компонентів, споживачі можуть шукати продукти через вебсайт digi-dot.info або додаток Digi-Cycle. Уже можна отримати інформацію про понад 1 000 видів відходів і близько 50 000 брендових продуктів, а також про понад 250 000 пунктів збору по всьому світу.

 

У майбутньому рішення стане ще зручнішим для користувача: виробники зможуть прикріплювати на упаковку QR-код «DigiDot», який можна сканувати безпосередньо за допомогою браузера смартфона – без програми. Протягом кількох секунд споживачі отримують точну інформацію про правильне сортування та утилізацію відповідної упаковки з урахуванням їхнього розташування. Інформація вже доступна кількома мовами і за бажанням може бути доповнена додатковою інформацією про продукт.

 

Сильні партнери для більшої сталості

 

Відомі компанії роздрібної торгівлі та FMCG вже підтримали проєкт, надавши інструкції щодо сортування своїх продуктів. Mondelēz International, Danone і Nespresso були сильними партнерами із самого початку.

 

«Приблизно 96% нашої упаковки на сьогодні вже придатні до переробки. За допомогою цифрового Посібника із сортування ми хочемо полегшити повсякденне життя наших споживачів і дати їм можливість зробити активний внесок у економіку замкненого циклу».

 

Лена Беркемаєр, старший бренд-менеджер зі сталого розвитку DACH у Mondelēz International

 

Nespresso, бренд компанії Nestlé, також бере участь. «Ми беремо участь у цифровому Посібнику із сортування, щоб показати, як наші капсули можна правильно утилізувати та таким чином переробити. Звичайна утилізація в жовті контейнери особливо проста для наших клієнтів у Німеччині», – пояснює Свен Матіка, менеджер зі сталого розвитку Nespresso.

 

Джерело: Packaging Journal