Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

ІТАЛІЙСЬКІ ВИРОБНИКИ ПАКУВАЛЬНОГО ОБЛАДНАННЯ ПРОДОВЖУЮТЬ СВІЙ УСПІХ

28.07.2025

Новий рекорд доходів італійської галузі пакувального обладнання становить майже 10,06 млрд євро (на 9% більше, ніж минулого року), що, безсумнівно, зумовлено сильним експортом. Ріккардо Каванна (Riccardo Cavanna), президент Ucima (Італійської асоціації виробників пакувального обладнання), заявив: «Наша розгалужена мережа, що поширюється на віддалені ринки, та наш ланцюжок створення вартості – це дві основні сильні сторони, які допомогли нам досягти цих результатів, незважаючи на тарифи та міжнародну напруженість».

 

Італійська асоціація виробників пакувального обладнання опублікувала свої дані про продажі за 2024 рік.

Новий рекорд доходів італійської галузі пакувального обладнання становить майже 10,06 млрд євро (на 9% більше, ніж минулого року), що, безсумнівно, зумовлено сильним експортом. Ріккардо Каванна (Riccardo Cavanna), президент Ucima (Італійської асоціації виробників пакувального обладнання), заявив: «Наша розгалужена мережа, що поширюється на віддалені ринки, та наш ланцюжок створення вартості – це дві основні сильні сторони, які допомогли нам досягти цих результатів, незважаючи на тарифи та міжнародну напруженість».

Італійська асоціація виробників пакувального обладнання опублікувала свої дані про продажі за 2024 рік.

 

Дані, отримані з 13-го національного статистичного опитування, проведеного дослідницьким центром Mecs, були представлені на щорічних зборах членів Ucima. У дослідженні проаналізовано 619 компаній галузі, в яких працює 40 500 осіб, що на 6% більше, ніж 2023 року.

 

Міжнародні ринки

Схильність італійських пакувальних компаній до експорту ще більше посилилася у 2024 році, обсяги продажів за кордон досягли 8 млрд євро, що становить 79,4% від загального обороту, порівняно з двозначним зростанням, зафіксованим у попередньому році (+10%). Збільшення експорту на понад 700 млн євро ще більше зміцнило світові позиції італійської продукції, яка постійно цінується за свою надійність, гнучкість та інновації. Рейтинг країн-покупців італійського обладнання залишається незмінним, причому Європейський Союз підтверджує свою роль основного ринку для італійських пакувальних технологій, зафіксувавши оборот у розмірі 2,9 млрд євро та частку 35,8% від загального обсягу експорту. Далі йде Азія з оборотом у 1,6 млрд євро (20,2%), Північна Америка з 1,3 млрд євро (16,6%), європейські країни, що не входять до ЄС (768 млн євро), Південна Америка (730 млн євро), Африка (573 млн євро) та Океанія (122 млн євро).

 

Внутрішній ринок

 

Внутрішній ринок також продемонстрував зростання на 5,2%, що збільшило оборот в Італії до понад 2 млрд євро (порівняно з 2,07 млрд євро у 2024 році). Внутрішні продажі становлять 20,6% від загального обороту. Харчова промисловість залишається провідним сектором внутрішніх клієнтів, займаючи 36,8% ринку, за нею йдуть напої та фармацевтична промисловість.

 

Галузеві клієнти: харчова промисловість та напої продовжують лідирувати

 

У 2024 році галузь пакувального обладнання знову продемонструвала свою міжгалузеву важливість, попит розподілився по різних виробничих ланцюжках. Більшість доходів надходить від харчової промисловості та напоїв, на які разом припадає 56,1% від загального обсягу продажів. Харчова промисловість посідає перше місце з 3,12 млрд євро (31% від загального обсягу доходів), далі йдуть напої з 2,52 млрд євро (25,1%). Гігієнічний папір, тютюн та інші сегменти посідають третє місце з 1,92 млрд євро, або 19,1% від загального обсягу. Фармацевтична промисловість також продемонструвала зростання з оборотом у 1,74 млрд євро (17,3%).

 

Дохід за типом продукту

 

Машини для первинної упаковки залишаються основним джерелом доходу, на які припадає 53% від загального обсягу. Цей результат, зокрема, зумовлений машинами для формування, наповнення та запаювання (FFS), які принесли 2,24 млрд євро, або 22,3% від загального доходу (зростання на 10,3%). Машини для розливу та дозування посідають друге місце з оборотом у 1,90 млрд євро (18,9%, +8,6%). Машини для вторинної (групової) упаковки, до яких входять картонувальні та пакувальні машини, становлять 19,9% обороту, що на 6,6% більше.

 

Регіональний розподіл: Емілія-Романья – рушійна сила галузі

 

Долина упаковки в регіоні Емілія-Романья підтверджує свою роль виробничого центру галузі. В Емілії-Романьї розташовано 211 компаній (34,1% від усіх компаній країни), які генерують 62,1% загального обороту (понад 6,2 млрд євро) та мають понад 22 300 робочих місць. Ломбардія, Венето та П'ємонт посідають друге місце.

 

Щодо провінцій, то Болонья, Парма, Модена та Ріміні підтвердили свої чотири лідерські позиції в рейтингу обороту, тоді як Тревізо посідає п'яте місце, Віченца — шосте, Реджо-Емілія та Мантуя — сьоме та восьме відповідно.

 

Зростання робочої сили

 

У 2024 році кількість працівників у галузі досягла 40 503 осіб, що на 6% більше порівняно з 2023 роком. Кількість нових працівників становила 2 284.

 

Перспективи на 2025 рік

 

Компанії галузі залишаються обережно оптимістичними щодо поточного року. Згідно з опитуванням, проведеним дослідницьким центром Mecs-Ucima, 37,5% компаній прогнозують зростання обороту у 2025 році, тоді як 45,8% очікують, що продажі залишаться стабільними. Такі фактори, як міжнародна нестабільність, зміна цін на енергоносії та промислова політика в Європі, впливають на майбутні перспективи. Однак впевненість у здатності галузі до інновацій та зміцнення своїх позицій на світових ринках залишається високою.

 

«Результати позитивні, але невизначеність та зниження динаміки інвестицій викликають занепокоєння».

 

«Ми досягли нової історичної віхи, – сказав президент Ucima Ріккардо Каванна. – Подолання рекордних 10 млрд євро є ще одним підтвердженням сили нашої галузі. Наша розгалужена мережа, яка охоплює навіть найвіддаленіші ринки, та наш ланцюг створення вартості є ключовими перевагами. Експорт продовжує зростати, зумовлений надійними, конкурентоспроможними та гнучкими технологіями. Однак ми не можемо ігнорувати критичні проблеми, що маячать на горизонті, такі як війни, тарифи, нестабільні ціни на енергоносії, невизначений геополітичний баланс і відсутність чіткої промислової політики. Усі ці фактори можуть уповільнити нові інвестиції та обмежити конкурентоспроможність наших компаній. Важливо, щоб ми продовжували вірити в італійське виробництво та гарантували стабільну регуляторну базу, яка сприяє зростанню».

 

Джерело: Ucima