Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

ТЕНДЕНЦІЇ МЕТАЛЕВОЇ УПАКОВКИ У 2024 РОЦІ

16.02.2024

Canmaking News запросив експертів галузі висловити свої думки щодо тенденцій, які, на їхню думку, спостерігатимуться в галузі найближчими місяцями.

 

Безсумнівно, споживачі змінюють свої звички витрачати гроші. Висока інфляція та економічна невизначеність створили відчуття невизначеності в усьому світі, і немає сумніву, що ми купуємо менше. З огляду на це, стійкість залишається високою в списку критеріїв для споживачів і, безумовно, є об’єктом уваги під час покупки, тому пакувальна галузь продовжує демострувати високий рівень зростання.

 

Зважаючи на це, нестача робочої сили, збої в ланцюгах постачання та у світовій економіці впливають на галузь. Провідні галузеві експерти розповіли про свої очікування від 2024 року.

 

Майбутнє банок без бісфенолу
Крістофер Бредфорд (Christopher Bradford), директор з маркетингу промислових покриттів AkzoNobel, вважає, що промисловість продовжить відходити від покриттів на основі бісфенолу: «Останніми роками BPA та клас бісфенолів викликають занепокоєння у наших клієнтів, оскільки регуляторний контроль став більш інтенсивним. Ми належимо до тих галузей, які розробили нові рішення без BPA та бісфенолів, включаючи металеву упаковку для банок, і зараз оцінюємо можливість переходу на альтернативи».

 

Крістофер вважає, що з огляду на появу жорсткіших правил, індустрія упаковки металевих банок продовжуватиме стикатися з проблемами у 2023 році та надалі. Очікується, що Європейське агентство з безпеки харчових продуктів (EFSA) винесе свій останній регуляторний вердикт щодо допустимих рівнів BPA на основі подальшої наукової оцінки та громадських консультацій. Результат може означати лише додаткові обмеження на використання покриттів на основі бісфенолу А в продуктах, які контактують з харчовими продуктами та напоями в ЄС.

 

«Ми знаємо, що можемо відмовитися не лише від BPA, але й від усіх бісфенолів для матеріалів, які контактують з їжею та напоями. Бісфеноли будь-якого типу більше не потрібні для створення покриттів для металевої упаковки банок. У зв’язку з посиленням правил у наступні рік-два виробникам доведеться здійснити перехід. Протягом наступних місяців виробники банок працюватимуть зі своїми надійними партнерами з виготовлення покриттів, щоб набагато швидше перейти до світу, вільного від бісфенолу».

 

«Незалежно від проблем, пов’язаних із цим, ми вважаємо, що технологія нанесення покриттів на металеві банки просунулася настільки, що бісфеноли будь-якого типу більше не потрібні для створення безпечних покриттів».

 

Зниження CO2 в упаковці
Thyssenkrupp Rasselstein, єдиний виробник жерсті в Німеччині, має намір значно збільшити сучасну безхромову пасивацію в Rasselstein CFPA.

 

«Ми, безперечно, бачимо тенденцію до скорочення викидів CO2 в упаковці в 2024 році», — каже Кармен Чаге (Carmen Tschage), керівник відділу комунікацій і розвитку ринку. – Thyssenkrupp Rasselstein пропонує продукцію абсолютного преміумкласу із жерсті зі сталі Bluemint Steel, яка відповідає саме цьому критерію без будь-яких втрат якості. Процес виробництва Bluemint Steel зменшує викиди CO2 до 69%. Що стосується економії ресурсів, пакувальна сталь має вагомі аргументи. Жерсть є постійним матеріалом у замкнутому сталевому циклі та практично на 100% переробляється знову і знову без втрати якості».

 

Компанія з Андернаха прагне поступово розвивати свої потужності, починаючи з середини 2024 року, щоб у майбутньому виробляти жерсть виключно з безхромовою пасивацією.

 

У виноробній промисловості відбуваються зміни
Індустрія вина в алюмінієвих банках процвітає, у 2022 році вона оцінюється в 1,1 млрд доларів США, а у 2032 році вона, за оцінками, досягне 3,7 млрд доларів США із середньорічним приростом 13,1%. Банки легші та менш крихкі, ніж скляні пляшки, тому їх легко транспортувати, відкривати та утилізувати, що робить їх популярним вибором для активного відпочинку. Тоді цілком природно, що інші руйнівники в галузі прагнуть використовувати алюмінієву упаковку, хоча й дещо іншим способом.

 

У січні 2024 року Bogle Family Wine Collection представила алюмінієві пляшки для вина об’ємом 750 мл під назвою Element[AL], які є легкими, придатними до переробки та виготовленими у формі традиційної винної пляшки. Проведене внутрішнє дослідження показало, що не було жодної різниці в смаку між вином, випитим з алюмінієвих чи скляних пляшок.

 

Element[AL] було створено після майже трьох років досліджень і розробок. Компанія стверджує, що, на відміну від стандартних скляних пляшок, пляшка Element[AL] не має етикетки, а декоративний візерунок по колу надрукований безпосередньо на пляшці з намальованими вручну унікальними малюнками для кожного сорту.

 

«Виноробна промисловість добре усвідомлює, що найбільший внесок у вуглецевий слід вина — це скляна пляшка», — сказав Пол Енглерт (Paul Englert), віце-президент із маркетингу Bogle Winery. – Дослідження можливих рішень, природно, привело нас до алюмінію – матеріалу, який є легким, нескінченно переробним і таким, що зарекомендував себе в інших категоріях напоїв. Вино в банках існує вже десять років, і ми бачимо наш випуск як чудовий наступний крок у цій еволюції. І хоча виробники вина можуть неохоче відступати від традицій, наше дослідження показує, що споживачі зараз готові розглядати варіанти вина без скла більше, ніж будь-коли».

 

Аерозольна промисловість обережна, але оптимістична
У 2023 році організація Aerosol AEROBAL повідомила, що глобальні поставки її членів зросли на 6% до 6,5 млрд, головним чином через зростання попиту на ринку особистої гігієни, на який припадає 83% від загального обсягу поставок.

 

Враховуючи все ще велику кількість замовлень, виробники алюмінієвих аерозольних балонів загалом налаштовані оптимістично, але генеральний секретар AEROBAL Грегор Шпенглер (Gregor Spengler) підкреслив стурбованість галузі з приводу того, що нестача кваліфікованих працівників і підвищення вартості робочої сили можуть вплинути на галузь.

 

Для пом’якшення цього Шпенглер зауважив, що «виробники повинні розробити ефективні стратегії, щоб утримувати носіїв ноу-хау у своїх компаніях і залучати молодих талантів, щоб виробничі потужності могли продовжувати ефективно використовуватися в майбутньому. У всьому світі існує жорстка конкуренція за добре навчених і відданих своїй справі працівників».

 

Крім того, доступність високоякісного вторинного матеріалу для переробки стає дедалі більшою проблемою для промисловості алюмінієвих аерозольних балонів.

 

У Великій Британії такі великі компанії, як Tata Steel, продовжують приєднуватися до ініціативи країни з переробки аерозольних балонів. Ще однією проблемою, яка послаблює настрої в галузі, є вплив стабільно високої інфляції на купівельну спроможність споживачів на основних ринках збуту в усьому світі.

 

Джерело: Canmaking News