Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

Українська пакувальна весна – 2025

10.06.2025

Зазвичай навесні розпочинається активність бізнесу: підсумки минулого року підбито, зроблено висновки, зверстано плани на майбутнє. Незважаючи на те, що вже четвертий рік Україна перебуває в стані «гарячої» війни, український бізнес працює, розвивається та показує неймовірні досягнення. Не є винятком і пакувальний сектор. А Клуб Пакувальників як профільна асоціація продовжує організовувати щорічні заходи, об’єднуючи гравців пакувального ринку з їх споживачами – виробниками товарів в упаковці.

 

Клуб Пакувальників на IFFIP 2025
16–18 квітня 2025 р. в Міжнародному виставковому центрі в Києві відбулася виставка «Пак Експо – 2025», яка є частиною форуму харчової промисловості та упаковки IFFIP. Організатором форуму є багаторічний партнер Клубу Пакувальників – Київський Міжнародний Контрактовий Ярмарок. За часи свого існування виставка «Пак Експо» стала головною, а останнім часом і єдиною подією для всіх фахівців пакувальної галузі, найактуальнішим та найефективнішим інструментом для роботи в секторі B2B як для гравців пакувального ринку, так і для виробників товарів в упаковці, відображенням сучасних тенденцій та інновацій не тільки в Україні, але й у світі. Багато років Клуб Пакувальників є партнером форуму IFFIP, а журнал «Упаковка» – його головним інформаційним партнером.

 

Виставка проходила після жахливої події – ракетного удару по Сумах у Вербну неділю. Звичайно, кількість учасників і відвідувачів була меншою порівняно з довоєнним часом. Але експоненти цього року демонстрували наполегливість та відданість своїй справі. Звісно, багато компаній, які є постійними учасниками «Пак Експо», були з Києва або Київської області: ТОВ «НВП «Авентин», ТОВ «ПейперБег», які є членами Клубу Пакувальників, ТОВ «Пластко Україна», ТОВ «Ело Пак», ТОВ «Конві-Пак» та багато інших. Але вражала кількість експонентів саме із південних, північних та східних регіонів: Zeus Petruzalek з Одеси, ТОВ «Адар-Прінт», ТОВ «ПЕБЕГС» із Харкова, ТОВ «Пласт-Бокс Україна» із Чернігова, ТОВ «Промарк» із Кривого Рогу, ТОВ «Спецтехоснастка» з Кам’янського… Західний регіон було представлено ТОВ «Модерн Пак».


Учасники виставки представили на своїх стендах технології та обладнання для виробництва пакувальних матеріалів, тари й упаковки, дозування, фасування продукції та закупорювання тари, а також саму тару й упаковку, пакувальні матеріали, поліграфічну продукцію, етикетки, матеріали та обладнання для їх виробництва. Взагалі у виставці взяли участь 97 компаній, відвідали її 2572 фахівці. Організатори доклали максимум зусиль для безпеки учасників і відвідувачів форуму.

 

Редакція журналу «Упаковка» та Клуб Пакувальників теж узяли участь у форумі. На їхньому стенді було представлено журнали 2024 та 2025 рр., книги «Упаковка в українських реаліях», «Полімерна упаковка», «Упаковка з картону», рекомендації «Проєктування упаковки, придатної до рециклінгу», підбірки статей із журналу «Упаковка» за попередні роки за певними тематиками.

 

Біля стенду Клубу Пакувальників завжди було багато відвідувачів. Цікавилися зразками упаковок та етикеток – переможців конкурсів «Українська зірка упаковки», «Українська етикетка» та «Упаковка майбутнього» 2025 р. Багато хто приїхав на виставку знайти нових постачальників упаковки, відновити давні зв’язки. А не знайшовши цього на виставці, прямував за інформацією та консультацією до Клубу Пакувальників. Фахівці Клубу й редакції журналу допомагали порадами, інформацією, контактами. Адже ми постійно контактуємо з виробниками, знаємо ситуацію на багатьох виробництвах і, звісно, допомагаємо налагодити контакти між виробниками продукції та упаковки. Клуб продовжує проводити щорічні заходи, знаходячи нові, іноді комбіновані, шляхи їх реалізації.

 

Семінар
У перший день виставки Клуб Пакувальників та ІАЦ «Упаковка» за участі Української Пакувально-Екологічної Коаліції (УКРПЕК) провели семінар на тему «Регламент ЄС 2025/40 про упаковку та відходи упаковки (PPWR) – амбітні завдання для учасників пакувального ринку». Відвідали семінар більш ніж 50 представників пакувальних компаній, виробників товарів в упаковці, представники міністерств.


Як зазначив у своїй доповіді Володимир Слабий, голова виконавчого комітету УКРПЕК, підготовка нового Регламенту тривала в ЄС протягом двох років. Його ухвалення стало результатом спільної напруженої роботи Європейської комісії, бізнесу та екологічних організацій. Саме екологічна складова визначила основний напрям розвитку пакувальної політики в ЄС.

 

Регламент об’єднав майже всю нормативно-правову базу, яка регулює галузь. Він матиме визначальний вплив не лише на діяльність виробників упаковки та товарів в упаковці, але також на імпортерів, дистриб’юторів, постачальників дистанційних послуг тощо. Щоб об’єднати всі ці категорії зобов’язаних суб’єктів, навіть запроваджується новий термін – «економічний оператор».

 

Володимир Слабий детально розповів, коли почнуть діяти нові норми й для кого, хто і скільки буде платити та як і кому звітувати, хто виграє від впровадження нового Регламенту. Ну, і напевне, найцікавіше: а що ж в Україні?

 

Перше ж питання, яке пролунало на семінарі, стосувалося перспектив впровадження норм нового Регламенту в Україні. Головною перешкодою для цього, на думку Володимира Слабого, є відсутність відповідного законодавства.

 

До впровадження PPWR в ЄС існувало більш ніж 70 інших нормативних документів, які стали базою для Регламенту. В Україні ж крім рамкового Закону «Про управління відходами» правової бази у сфері відходів паковання практично немає. Законопроєкт «Про упаковку та відходи упаковки», який роками знаходився на розгляді парламенту, в сучасній редакції значною мірою втратив актуальність. Адже орієнтиром для нього була Директива про паковання і відходи паковання, яка діяла в ЄС ще з 1994 р. Після ухвалення Регламенту вона втратила чинність. Не відповідають сучасним європейським екологічним вимогам й інші нормативно-правові документи України.

 

Тим часом упаковка українських виробників має відповідати нормам Регламенту вже сьогодні, адже вона продовжує експортуватися на європейський ринок. Підприємці змушені звертатися до сертифікованих лабораторій у Польщі чи інших країнах ЄС, щоб проходити відповідне оцінювання їх пакувальної продукції на безпечність та отримувати дозволи й документи про відповідність продукції європейським вимогам. В Україні таких сертифікованих установ на сьогодні немає.

 

І це не єдине питання, з яким стикаються українські виробники. Одним із ключових викликів залишається відсутність належної системи роздільного збирання та сортування відходів. Через брак вторинної сировини українські переробники використовують лише половину своїх потужностей і змушені імпортувати паперові, полімерні та інші відходи.

 

Подивитися повне відео семінару можна за посиланням: https://cutt.ly/1rhVbMQm.

 

Всеукраїнські конкурси
Уже третій рік поспіль Клуб Пакувальників проводить конкурси «Українська зірка упаковки», «Українська етикетка» та «Упаковка майбутнього» в країні, яка воює. І кожного року журі відмічає, що рівень упаковок стає вищим, якість – кращою, та і кількість зразків збільшується.

 

У конкурсах «Українська зірка упаковки» та «Українська етикетка» у 2025 р. взяли участь 52 зразки від 25 компаній з 11 міст України. Вже втретє в конкурсі на кращу упаковку взяли участь іноземні компанії. Всі упаковки розглядало поважне журі, яке очолив Валерій Кривошей, к.х.н., почесний президент та засновник Клубу Пакувальників і головний редактор журналу «Упаковка». Членами журі були: Оксана Чуєва, канд. мист-ва, доцент КНУКіМ, Дмитро Ткачук, комерційний директор компанії «Флексорес», Вероніка Халайджі, к.т.н., президент Клубу Пакувальників, Олена Туржанська, директор Представництва Windmöller & Hölscher в Україні, Валерія Ковганич, керівник проєктів та програм УКРПЕК, Іван Регей, д.т.н., професор Національного університету «Львівська політехніка».

 

27 березня 2025 р. відбулося онлайн-засідання журі. Організатори поклалися на високий фаховий рівень і практичний досвід його членів. Крім того, усі вони розуміються на сучасних тенденціях розвитку пакування у світі, тому їм не було важко визначати переможців, звертаючи увагу на безпечність, зручність, економічність та ефективність упаковки, її матеріали й конструкцію, переробку та утилізацію. Більшість зразків отримували близькі одна до одної оцінки. Після відвертої професійної дискусії журі визначило переможців.


Отже, у конкурсах «Українська зірка упаковки» та «Українська етикетка» у 2025 р. переможцями стали:
• ТОВ «ГУАЛАПАК УКРАЇНА» із пакетом зі штуцером та кришкою для натурального дитячого пюре; пакетом-непроливайкою для дитячих натуральних соків зі штуцером та кришкою; пакетом для сухого корму для котів із мономатеріалу;
• ПрАТ «Київський КПК» із упаковкою для 10 пакетів сокового напою «Джусік»; серією упаковок для безпечного пакування пляшок з алкоголем для відправки поштовими операторами; серією упаковок для книг для електронної комерції для інтернет-магазину ТМ MEGOGO;
• ТОВ «КАСКАД» із подарунковою коробкою «Святковий вечір»; подарунковою коробкою «Тубус Патина»;
• ТОВ «Видавничий дім «Укрпол» із упаковкою для чаю MOL’FAR «Поліський з чебрецем»; упаковкою для набору цукерок «Valentino»;
• ТОВ МНВП «АРІС» Лтд із упаковкою з плоским дном із переробного матеріалу ТМ Mad Heads; фігурною упаковкою для мильних бульбашок ТМ «Нола»;
• ТОВ «АТТОЛІС» із пакованням для блисків для губ LIPSS; пакованням для банківських карток MONOBANK;
• Mondi Warszawa Sp. z o.o. із екологічною упаковкою для одягу з функцією вішалки You look good; екологічною картонною упаковкою для транспортування свіжих продуктів FreshFood BOX;
• Intpack (ПП «Інтегра-груп») із подарунковою коробкою LAMEL «SUBLIMINAL» для лімітованої колекції декоративної косметики; коробкою «Оксамитова Елегантність»;
• ТОВ «ДРУКАРНЯ «АБРИС ПРИНТ», підрозділ виробництва упаковки PRO100BOX, із преміальною упаковкою для манікюрних ножиць; преміальною коробкою-переноскою для пивного сету «Underwood Brewery»;
• ТОВ «ВПК «ВЕСНА» із подарунковою упаковкою для набору «Хаома ICE»;
• ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» з екологічним відром для морозива UniBucket;
• ТОВ «ПейперБег» із пакетом із прозорого паперу LightBag;
• ПАТ «ТЕХНОЛОГІЯ» з пакетом-паучем для яблучно-апельсинового соку ФГ «Пріма», 1,5 л;
• ТОВ «ТАС ЕВОТЕК» із монополіетиленовою твіст-обгорткою для кондитерських виробів;
• ТОВ «Данон Дніпро» із серією стаканів для йогуртів із прямим друком;
• ТОВ «НВП «Авентин» із структурним матеріалом «Multiflex Bake»;
• ТОВ «ЛЕОНІКС» із лотком моно-ПЕТФ «RESPECT by KGL»;
• ТОВ «ВТК «Полімерцентр» із палетою SE600 800×600 мм;
• ТОВ «ПЕБЕГС» із серією кольорових крафт-пакетів із пласкими кольоровими ручками;
• ТОВ «Прем’єр Груп» з упаковкою для шоколадних цукерок «Метеорит 250 г»;
• Друкарня «Вольф» із коробкою для крихких сувенірів;
• СП ТзОВ «Полі Пак» з упаковкою для крем-мила «Silk&Yogurt» із гліцерином;
• ПП «Виробнича фірма «ДЖЕМІНІ», ТМ Dream Pack, з упаковкою новорічною металевою «Хатинки»;
• Марія Хоменко, дизайнер, із дизайном серії паковань для рису «Арборіо» та «Жасмін» ТМ «Сто пудів»;
• ТОВ «Технології сучасного дизайну» з етикетками для лінійки пива COLLECTION.


Спеціальну нагороду «Українська ЕкоЗірка» отримали:
• ТОВ «ГУАЛАПАК УКРАЇНА» за пакет для сухого корму для котів із мономатеріалу;
• ПрАТ «Київський КПК» за серію упаковок для безпечного пакування пляшок з алкоголем для відправки поштовими операторами;
• Друкарня «Вольф» за коробку для крихких сувенірів.

 

Спеціальну нагороду «Українська Зірка Креативу» отримали:
• Intpack (ПП «Інтегра-груп») за подарункову коробку LAMEL «SUBLIMINAL» для лімітованої колекції декоративної косметики;
• ТОВ «ВПК «ВЕСНА» за подарункову упаковку MARANI Chacha Eqvator Puremare;
• ТОВ «Технології сучасного дизайну» за етикетки для лінійки пива COLLECTION.


Як завжди, Інформаційно-аналітичний центр «Упаковка» вибрав своїх фаворитів серед учасників конкурсів. Нагороди отримали:
• ТОВ «ВПК «ВЕСНА» за коробку картонну для фруктової пастили «Yagoda Joy» та «Kossa Fruit»;
• PackGroup за флакон «Юлія» 200 мл;
• ПрАТ «Київський КПК» за тримач універсальний для шести пляшок вина або ігристого.

 

У конкурсі «Упаковка майбутнього» журі, до складу якого долучилися Валерія Марчук, маркетолог ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг», та Владислав Гончаров, маркетолог ТОВ «ГУАЛАПАК УКРАЇНА», було визначено переможців і лауреатів у двох номінаціях. У номінації «Упаковка» медалі переможців отримали:
• Юлія Лондаренко з ХДАДМ (кер. Ольга Ганоцька) за упаковку для косметики «DYNASTY» («ДИНАСТІЯ»);
• Аліса Зіновкіна з НУЗП (кер. Ганна Потапенко) за упаковку для шампуню та кондиціонеру для собак «Polished Paws»;
• Євгенія Бабенко з НУХТ (кер. Наталія Кулик, к.х.н.) за картонну упаковку для цукерок «Любіть Україну»;
• Анастасія Гіндікіна з КНУКіМ (кер. Софія Геренко) за серію упаковок для українських вишитих рушників ручної роботи ТМ «ЗОРЕНИЦЯ»;
• Марія Копельчак із НАОМА (кер. Світлана Кошкіна) за паковання «Радуйся»;
• Дарина Баняс із КДАДПМД імені М. Бойчука (кер. Гліб Капоріков) за упаковку для чипсів «ChipChips»;
• Аліна Тинянська з КНУТД (кер. Святослав Бердинських) за упаковку для насіння «Мій маленький зелений світ»;
• Шен Юйчень з ХДАДМ (кер. Оксана Задиранчук) за упаковку для ювелірних виробів «Otto Schimmer».

 

У номінації «Етикетка» медалі отримали:
• Ірина Теребій із ХНУРЕ (кер. Марія Шипова) – за етикетку для спрей-фарби FANGO;
• Тамара Потєхіна з НАОМА (кер. Олена Батенко) – за етикетку для меду «Сто Сот»;
• Єлизавета Брайченко з ДНУ ім. О. Гончара (кер. Кароліна Касьяненко, канд. мист-ва) за серію етикеток для джему «Беррі Біллс».

 

Переможці отримали нагороди від президента Клубу Пакувальників Вероніки Халайджі під час урочистої церемонії, яка відбулася у другий день виставки.


Клуб Пакувальників вдячний компаніям ТОВ «ГУАЛАПАК УКРАЇНА», ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг», ТОВ «Флексорес», Coca-Cola HBC Ukraine, Представництву компанії Windmöller & Hölscher в Україні, Українській Пакувально-Екологічній Коаліції за підтримку в проведенні конкурсів.

 

Усі переможці отримали запрошення взяти участь у всесвітніх конкурсах WorldStar та WorldStar Students, які проводить Всесвітня пакувальна організація (WPO).

 

Конференція «Новітні технології пакування»
23 квітня 2025 р. було проведено ХХІІІ науково-практичну конференцію молодих вчених «Новітні технології пакування», організовану Клубом Пакувальників та підтриману компанією Dow Europe GmbH. Конференція відбулася он-лайн і зібрала приблизно 40 учасників, серед яких були аспіранти, магістри, професори українських вишів та представники пакувальної промисловості.

 

Привітали учасників конференції президент Клубу Пакувальників Вероніка Халайджі та директор представництва компанії Dow Europe GmbH в Україні Олександр Александров, побажавши учасникам не зупинятися на поточних результатах та тісно співпрацювати з українськими виробничими компаніями.


Першими на конференції виступили студентки-дизайнерки з Харківської державної академії дизайну і мистецтв Олександра Загребельна з доповіддю про інклюзивний дизайн паковання та Анна Руденко про мультисенсорний підхід у сучасному дизайні упаковки, а також Анастасія Жерносек із Київського національного університету культури і мистецтв із доповіддю про етикетки бляшанок для стародавніх напоїв України в етнічному стилі. Магістри Національного університету харчових технологій розповіли про моделювання та оцінку коливань траєкторії швидкісного маніпулятора (Валентин Туфекчі), синтез soft-захватів для мехатронного модуля маніпулятора (Дмитро Ємельянов) та особливості переміщення вантажів у керованому потоці повітря захватних пристроїв (Олексій Сокол). Аспірант Юрій Михайлів із Національного університету «Львівська політехніка» розповів про аналітичну оцінку силового навантаження привода натискної плити секційної будови в штанцювальному пресі.

 

Під час конференції відбувся обмін поглядами, ідеями, пропозиціями у сфері досліджень дизайну упаковки, технічних систем і технологій у пакувальній індустрії. Всі доповіді відкривали нові перспективи та можливості для покращення сучасної упаковки, підвищення продуктивності пакувального обладнання та впровадження розробок молодих українських вчених на підприємствах пакувальної галузі. Конференція продемонструвала потужний потенціал студентів, магістрантів та аспірантів українських вишів. Тези всіх доповідей можна подивитися на сторінці конференції на сайті www.upakjour.com.ua.

 

Наприкінці організатори запросили присутніх на ХХІV науково-практичну конференцію молодих вчених «Новітні технології пакування», яка відбудеться навесні 2026 р.